Vektorgrafika

Last modified by superadmin on 2018-01-12 20:39

Vektorgrafika

Vektografikai ir pavisam cits attēla apraksta princips, nekā rastra grafikai. Cilvēka veidotie attēli parasti sastāv no vienkāršām ģeometriskām figūrām, kuras attēlojas kaut kādā koordinātu sistēmā, neatkarīgi no attēlošanas vides sadalījuma punktos vai pikseļos. Vektorgrafikai arī ir sazarota vēsturiskā attīstība; viens no joprojām izplatītajiem formātiem ir firmas Adobe ieviestais Postscript (arī Encapsulated Postscript, faila paplašinājums .EPS).

Web programmēšanā lielu nozīmi ieguvis formāts SVG (Scalable Vector Graphics), kuram mēs nedaudz pieskarsimies šajā kursā. Apkoposim svarīgākās rastra grafikas un vektorgrafikas atšķirības:

Rastra grafikaVektorgrafika
Piemērota attēliem, kuri iegūti kā pikseļu tabula, piemēram, digitālajā fotogrāfijā Piemērota mākslīgi veidotiem attēliem
To tūlīt var lietot dzelžu līmenī - videoekrānos un printeros Pirms parādīšanas lietotājam šī grafika ir jāpārveido atbilstošā rastra formātā
No rastra grafikas grūti un neviennozīmīgi iegūt vektorgrafiku No vektorgrafikas viegli iegūt rastra grafiku, tiklīdz kā kļūst zināma izšķirtspēja
Attēls labi izskatās tikai noteiktā izšķirtspējā, attēlu palielinot, kvalitāte strauji pasliktinās Attēls labi pakļaujas mērogošanas darbībām - to var neierobežoti palielināt
Attēlam sarežģīti pievienot interaktivitāti - aprakstīt hipersaites, definēt animācijas Attēlam viegli pievienot interaktivitāti un animēt
Attēlu pēc tā izveidošanas ir grūti rediģēt; viena uzraksta izmainīšana var novest pie blakusesošo daļu sabojāšanas Attēlā ir vienkārši izmainīt jebkuru elementu neatkarīgi no citiem
Tags:
Created by Kalvis Apsītis on 2008-05-01 17:59
    
This wiki is licensed under a Creative Commons 2.0 license
XWiki Enterprise 6.4 - Documentation