Web'a sociālie aspekti

Last modified by superadmin on 2018-01-12 20:37

Web'a sociālie aspekti

Daži ekstrēmi noskaņoti datorlietotāji nākuši klajā ar lozungu "information wants to be free" (informācija vēlas būt brīva). Lai gan ir taisnība, ka informāciju var vienkārši kopēt, tai tomēr ir noteikta vērtība - sal. Burvju katls. Reālā pasaulē informācija bieži vien ir piesaistīta taustāmām vērtībām. Sabiedrība arī Web'a lietojumos vēlas noteikt "varas asimetriju" - t.i. ierobežot piekļuvi noteiktai informācijai vai iespaidot pieejamās informācijas saturu. Šajā nodaļā aplūkosim dažus informācijas asimetrijas aspektus

  1. Autortiesības, tiesības uz preču zīmēm, utml. - Kā aizliegt citiem izplatīt informāciju, kurai autortiesību turētājs ir noteicis ierobežojumus.
  2. Personas datu aizsardzība - Valsts interesēs parasti ir panākt, lai arī Web'a kontekstā cilvēkam neviens cits nevarētu "nozagt identitāti" (t.i. viens cilvēks nevarētu uzdoties par citu cilvēku), lai trešās personas (kurām nav atbilstošu pilnvaru) nevarētu savtīgās interesēs izmantot datus par citiem cilvēkiem, ko viņiem ir pamats uzskatīt par privātiem (piemēram, sūtīt komercreklāmas atkarībā no konkrētā lietotāja pārlūkošanas paradumiem).
  3. Mūsu Web'a lapā ievietotās informācijas relatīvā redzamība, salīdzinot ar konkurentu informāciju. Piemēram, reitings Google meklētājā pēc noteikta atslēgvārda. Lai gan Web'a pieprasījumi paši par sevi vēl nenozīmē naudas ieņēmumus, tomēr, kvalitatīvs Web'a lapas lietotāju loks ir būtisks tiem, kuri Web'u izmanto kā pārdošanas instrumentu. Web'a pieprasījumu piesaisti sauc par "Web'a marketingu".
Tags:
Created by Kalvis Apsītis on 2008-05-04 14:38
    
This wiki is licensed under a Creative Commons 2.0 license
XWiki Enterprise 6.4 - Documentation