Metainformācija un Web'a marketings

Last modified by superadmin on 2018-01-12 20:39

Metainformācija un Web'a marketings

Tipiskie pasākumi savas Web vietnes redzamības palielināšanai:

  1. Pārdomāts atslēgvārdu profils, resursu apraksti, pretimnākšana robotiem/zirnekļiem
  2. Saita piesūtīšana lielākajām meklēšanas vietām
  3. Linku un banneru apmaiņas programmas
  4. Lapas piedāvājuma un interfeisa kvalitāte - atšķirīga informācijas lapām un e-tirdzniecības lapām

Meklēšanas mašīnas ir divējādas - balstītas vai nu uz atslēgvārdiem, vai uz semantiku. Spilgtākie abu virzienu pārstāvji ir Google un ODP. "Google" apstaigā ar hipersaitēm Web resursus visā pasaulē un tos indeksē pēc atslēgvārdiem. Lapas turklāt tiek sakārtotas pēc t.s. Google Page Rank algoritma, kurš dod priekšroku tām lapām, uz kurām ir daudz linku no citām lapām ar augstu Page Rank. Savukārt ODP (Open Directory Project) informāciju izvieto tematiski klasificētā veidā. 

Semantiskie portāli mēģina klasificēt resursus pēc to nozīmes kaut kādā jēdzienu/kategoriju/klasifikatoru sistēmā (to sauc arī par ontoloģiju). Atšķirībā no atslēgvārdu portāla, kurš var būt vienīgais vislabākais visā pasaulē, semantiskie portāli var būt daudzi un dažādi, atkarībā no piedāvātās ontoloģijas. Lai dokumentus varētu sekmīgi atrast pēc semantiskiem kritērijiem, šiem dokumentiem ir jāpievieno metainformācija. Tipisks piemērs, kā Web resursiem pievieno metainformāciju ir IMS Global Learning Consortium piedāvātā metadatu sistēma. Ar to anotēti piemēram mācību materiāli vācu valodai, sk. Max und Moritz (metainformāciju sk. lapas HTML izejas tekstā). 

Tags:
Created by Kalvis Apsītis on 2008-05-04 14:14
    
This wiki is licensed under a Creative Commons 2.0 license
XWiki Enterprise 6.4 - Documentation